Saturday, October 28, 2006

Det finns hopp, herr Kanin

Esmatt Morra Plagierar Picasso
Min kollega I ringde och vi sa samtidigt:
"Lova att inte slå ihjäl mig!"
Sedan skrattade vi. Nej, ingen ska bli ihjälslagen. Åtminstone inte jag. För Jag hade inte gjort fel när det gäller de felaktiga tidkoderna i det egyptiska programmet. Det hade någon ANNAN gjort, för en gångs skull. Det förstod jag när I upprepade det för trettionde gången i rad.
Grabben vaknade och förstod att han hade missat sitt Halloweenfirande men sa bara. "Tur att du inte väckte mig, mamma. Jag hade nog inte orkat."
Men på kvällen kom hans kopisar och hämtade honom till en fest här i grannskapet. Det var Halloweendisco. Dans, mat och spökerier tills alla storknade. Och någon vuxen hade gett honom ett stort ljus i form av en pumpa och ett snövitt skelett. Han tände det när han kom hem och kröp ner i soffan bredvid mamma.
Det var nog inte så illa ändå. Även om man inte vill ha Nalle Puh komma farande genom luften jämt.
Det finns hopp, herr Kanin, även för olycksfåglar som du och jag.

PS: "Kvinnor emellan" kommer att sändas i repris med rätt tidkod, så fort det låter sig göras


No comments: