Sunday, October 29, 2006

Den som kunde befria mänskligheten

Den som kunde befria mänskligheten från sin sömn och sina vanföreställningar.
Araber och muslimer är terrorister. Västerlänningar är civiliserade och demokratiska.
Ja, Israel har tydligen använt bomber som innehåller anrikat och/eller utbränt uran mot libanon.
Uran har tydligen ingått i bomer och missiler ganska länge. Det är bara jag som ha missat det. Nu minns jag att jag hört det för länge sedan i samband med kriget i Irak men jag har nog inte orkat ta in det. Nu vet jag inte om jag orkar ta in att uranet har fallit knappt en kilometer från min familjs bostad i Beirut. Att de har andats in det... att det har trängt igenom deras kroppar... det är sådant som ingen människa ska behöva konfronteras med, än mindre ta in.
Harwell laboratory i Oxfordshire har hittat strålning i två jordprover från byarna al-Khiam och al-Tiri i Södra Libanon. Om Beiruts södra förorter utsattes också för det, återstår att se. Men det är mycket troligt att just så skedde. De enorma missilerna som raserade höghusen och trängde ner i marken för att komma åt tunnlar och bunkrar, tros vara just dem som innehåller uran.
Till saken hör att tredje kapitlet i Genevkonventionen förbjuder dessa vapen. Men den är äldre än den nya tekniken och äldre än uranet. Så uran, anrikat eller utbränt, står inte nämnt där.
Och även om det gjorde det, skulle det inte ha ändrat något för varken Israel eller USA har undertecknat den. I palestina såras folk av splitter som fortsätter att bränna och härja inne i kroppen långt efter det att patienten kommer till sjukhus. Läkarna är förtvivlade.
Fritt fram är det bara. Fritt fram för allt möjligt så länge det drabbar araber och muslimer bara. De ska ju befrias och demokratiseras. Kosta vad det kosta vill. Om det så innebär utrotningen av varenda jävla arab och muslim...

No comments: