Friday, October 27, 2006

Herr Kanin, jag känner igen mig

"Um", Mor

"Vad vore min dag utan en smärre katastrof?" sa herr Kanin när Nalle Puh kom farande genom luften med hela sin kroppshydda och landade på honom.

Ja, var vore min dag utan en smärre katastrof, säger jag.
De flesta små katastrofer kan man leva med. Men när hela Sverige kan se ens katastrofer är det inte roligt.
Mitt älskade program "Kvinnor emellan" från Egypten sändes med fel tidkod. Bandet jag översatte var inte sändningskassetten. Texterna hamnade på fel ställen. Ber om ursäkt, fast felet är kanske inte enbart mitt.

Tekniken kan ställa till det och allt möjligt annat. Halloween till exempel.
Ansträngde mig till max här om dagen för att hinna med och köpa en ny dräkt åt min pojke för den gamla var för liten. Nya ansiktskritor så att han kan få måla sig och se hur läskig ut som helst.
Och så kom Halloweenfirandet i skolan medan min pojke ligger i sängen med hög feber och huvudvärk. Snart kommer han att vakna och inse att han missat Halloween. Vad tror ni kommer att ske? En smärre katastrof som jag kommer att få äta upp länge.
Vem vet, jag kanske kan ordna en egen Halloweenfest hemma och bjuda hit några av hans kompisar. Bjuda på svart tårta dekorerad med knallröda flugsvampar.

Halloweens alla osaliga andar, förskräckliga spöken och rörliga kadaver, hjälp mig!!!

No comments: