Saturday, September 16, 2006

"Hoppet" arabisk kalligrafi

Med blicken river nya sår
Mot min vilja
Viljan mot mig
River blicken
Strör den för vinden

Jag står utanför mig
Stammar något om ovisshet
Täcker ögonen med rosafärgad blindhet
Konstfullt
Oskyldigt
Ler och ler

Vaknar
Ser utan att se
Går vidare
Ensam
Bärande kärleken
Svept i en lögn
Stel och kall på sin bår

Ingen förlåtelse för mig
Ingen nåd
Bara lögnens storslagenhet
Den emaljerade huden
Och händerna som inte når

Brottet är mitt och hela skulden
Offret är den enda belöningen
Jag någonsin får
Smyckar det med en bloddroppe
En vit pärla och en tår

Minnet är ett rovdjur
Som gläfser i huvudet
Visar tänderna och gapet
Jag har inte vuxit en dag
Jag har inte kommit ett steg längre
Trots den oändliga marschen
Mellan här och nu
Och där och då
Åldern är för länge sedan
Tömd på sina år

No comments: