Wednesday, November 15, 2006

De nya slavarna är blonda och blåögda

Ahmad Nasser
Palestinsk konstnär
Jag har en liten parabol som är avsedd att ta in de viktigaste arabiska tevekanalerna som dessutom inte är kodade. Jag vill inte betala för en enorm massa med kanaler som jag aldrig har tid att gå igenom ens. Men den lilla parabolen kan ta in en hel massa ändå, och de blir fler och fler hela tiden, utöver de arabiska kanalerna.
Tevekanal efter tevekanal som bara visar blonda och blåögda kvinnor som duschar och badar oavbrutet. Andra gör inget annat än sitta på en soffa och smeka sig själva och prata i telefon. Fast en del är riktigt påhittiga. De smeker sig själva med vassa knivar och stoppar in jordgubbar, chilipeppar och diverse andra frukter och grönsaker i underlivet. De stirrar fånigt in i kameran och vet knappt vad de ska göra av sig själva. En del är för gamla för att ens komma på tanken att hålla en privat show för stackaren de lever med och andra är sorgligt unga. Dessa kvinnor hör hemma i Väst- och Östeuropa och det enda de har i huvudet är att få så många penningstinna araber att ringa upp och få sig lite kärlek per telefon eller Internet. Kostnaden per minut är säkert astronomisk.
Sorgliga, felaktiga översättningar av uppmaningar, telefonnummer och webbadresser skymmer de stackar kvinnorna helt ibland. Det är så sorgligt att man inte vet om man ska skratta eller gråta. Fast om det inte är lönsamt skulle de väl inte hålla på och tvåla in sig timme efter timme, dag efter dag, tills huden spricker. För det mesta finns inga män med i bilden och finns det det, så måste en enda liten tanig tjejstackare tillfredsställa två, tre eller fyra samtidigt.
Konstigt nog finns det alltid en lapp över männens könsorgan. De visas aldrig medan tonvis av kvinnliga könsorgan fyller hundratals kanaler, dygnet runt.
Och jag undrar, hur uppfattar araberna, de som aldrig varit i Europa eller inte känner en normal, vettig europeisk kvinna, hur uppfattar de den europeiska kvinnan av idag???Blond, blåögd, naken, fånig, med en vass kniv eller en massa grönsaker i underlivet. Och de suckar och undrar, varför i helvete ska deras kvinnor emanciperas och bli som de där?!!
Därför finns det parabolkommittéer i Tyskland och Danmark bl. a. ofta utskickade av moskéerna, som går hem till sina muslimska och arabiska bröder och systrar och mixtrar med dera paraboler så att de slipper se eländet. Min parabol blev fixad av en slump nyligen.Två palestinska tonåringar var hemma hos mig på besök med sina föräldrar, såg vad min parabol hade att erbjuda när de zappade, och mixtrade med den så att jag också slipper se den senaste formen av mänsklig förnedring, vilket jag är tacksam för.

No comments: