Thursday, November 09, 2006

Palestinierna väntar fortfarande på Godot

Terroristerna som israels armé jagar

Efter en massa bedrövliga nyhetssändningar från Palestina igår gick jag och lade mig. Som vanligt grät jag mig till sömns och tänkte på att där går ett folk och väntar på Godot som aldrig kommer.
Vaknade till en ny massaker idag. "Beit Hanoun" heter den den här gången. Familjer som låg och sov. Precis som varje gång. Och precis som varje gång förvandlades barn, mammor, pappor, farfäder och mormödrar till en oigenkännlig massa av blodiga köttstycken. I sina egna hem. I sina egna sängar.
Och precis som varenda jävla gång dyker det upp en ful gubbe, en skräcködla från historiens mörkaste vrår och spottar fram ett "we are sorry".
Den här gången var det Shimon Perez, den enda i det israeliska ledarskapet som kan luta sig mot en liten rest av internationell respekt, som en uttalad vänsterpolitiker som åtminstone tror på rättvisa för judar boende i den judiska staten.

Till Perez och resten av Israel säger jag som palestinier: Ursäkten är inte accepterad! Ni kan ta och stoppa upp den någonstans och låta oss slippa höra det! Vi är jävligt trötta på era tillgjorda ursäkter varje gång ni ertappas med byxorna nere. Era ursäkter är ingenting annat än en ny kränkning.Vi ses vid nästa terrorattentat. När ett syskon eller en kusin eller ett barnbarn till en av dem som slaktats idag, inte kan leva med det han bevittnat och söker befrielse genom att ta sitt eget liv och några av era liv också. Och jag kan garantera er. Ingen av oss kommer att komma med en halvhjärtad och tillgjord ursäkt då!

No comments: