Sunday, June 17, 2007

Ett öppet brev till Ehud Barak och Israels folk

Shammout, free

Ett öppet brev till Ehurd Barak
Och Israels folk


Höll på att ge min son mat när jag hörde på nyheterna att ni förbereder en invasion av Gazaremsan.

Därför har jag en vädjan till er! Istället för att förbereda en invasion av Gaza, bör ni förbereda en förintelse av hela det palestinska folket. Var snäll, och gör oss den tjänsten!
Vi kommer aldrig att finna oss i ett liv under era stövlar och ni kommer aldrig att låta oss leva som människor.
Hitler lyckades ta livet av 6 miljoner människor på några få år. Vi har dött sakta i 60 år. De flesta av oss vill helt enkelt inte vara med längre.

Jag föreslår att ni öppnar uppsamlingscentra i alla världens huvudstäder så att de palestinier som vill få ett slut på sina helvetiska existenser kan utlämna sig.
Jag talar allvar och både du och jag vet att ingen kommer någonsin att ställa er till svars. Ni har kommit undan med så mycket redan, och lidandet och kostnaden för denna konflikt har varit så betungande för hela världen att det kommer att vara en välkommen lättnad för oss alla.

Alla andra beslut vore omoraliska. Jag tror inte att ni väljer att stå i skuggan av Hitler i något sammanhang. Var snälla och befria oss från er! Ni har både medel och möjlighet. Vad oss gäller vore döden värdigare än detta liv. Ingen av oss orkar med all denna död. Att gå och oroa sig för släkt och vänner i all evighet är inget liv. Var vi än befinner oss i världen lever vi som fångar i denna konflikt.

Om du och hela det israeliska folket har ett uns moral och mänsklighet kvar, borde ni ta mitt förslag på största allvar!

Rawia Morra
Palestinier från det ockuperade Suhmata i övre Galilén.
Överlevande från Tall al-Zaatar 1976
Överlevande Rashidielägret invasionen 1978
Överlevande från Israels invasion i Libanon 1982
Överlevande från Sabra och Shatila 2, 1985

No comments: