Saturday, August 25, 2007

Det israeliska mördandet fortsätter

....

Det har inte gått en dag utan att Israels statsarmé gått in och mördat palestinier på Västbanken eller Gaza. Man skryter med att självmordattentaten har nästan stannat av. Inte ett ord om att Hamas respekterar sitt löfte om "ELDUPPHÖR". Så svårt är det faktiskt inte för palestinier att utföra våldsdåd mot israeler när de verkligen vill. Det vet både israeler och resten av världen. Men varje gång palestinierna håller eldupphör, ökar det israeliska mördandet på dem mångdubbelt. Det är som om Israel får ångest när palestinierna slutar med självmordsattacker. Man vill tvinga dem till det till varje pris. Det bekräftar bara Israels existentiella ångest. Den bygger på rinnande blod!

.....

Jinge skriver om ämnet idag. Läs här!

Svd, DN

17 comments:

Anonymous said...

Ja, uppenbarligen har självmordsattentaten nästan upphört. Delvis på grund av israeliska militäraktioner, men framför allt på grund av den nybyggda barriären.

Vad gör det för skillnad för Israel om Hamas inte attackerar dem när ett tiotal andra terrorgrupper gör det? I det här fallet var "palestiniern" som dödades i själva verket en ledare för Islamiska Jihad. Dvs en annan terrorgrupp än Hamas, men fortfarande en som vill skapa en islamistisk stat på ruinerna av det utplånade Israel.

Rawias Morra said...

Allan,

Vi har lite olika syn på saker och ting. Det du kallar militäraktioner kallar jag bestialiska mord där det dagligen faller barn offer för.

Om du tror att muren är det som skyddar Israel, så säger jag att det är Hamas Eldupphör.

Om du tror att Israel kommer att utplånas och att en islamisk stat kommer att byggas på dess ruiner, så tror jag att du har rätt, inte för att palestinierna är starkare och mäktigare, utan för att staten Israel håller på att såga av den gren som den sitter på! Israel beter sig så vidrigt, att dess existensberättigande håller på att ifrågasättas av mycket oväntade håll! Staten Israel kommer med sin ondska att utplåna sig själv.

Det innebär en lättnad för många av oss!

Anonymous said...

Du hoppade över en viktig fråga som Allan hade:

"Vad gör det för skillnad för Israel om Hamas inte attackerar dem när ett tiotal andra terrorgrupper gör det?"

Kan tilläggas att Hamas tillåter dessa attacker

Rawias Morra said...

anonymous,

Både du, jag, och alla andra vet, att det finns Fatah och Hamas, som räknas. Fatah och Hamas håller sitt ord när det gäller eldupphör. De enda som attackerar nu är Islamiska Jihad som varje gång isralerna mördar några på palestinska områden, skjuter en eller annan raket mot sderot.

Vilka tio andra annars? Varför mördar Israel folk som har eldupphör? Tror ni att om ni försvagar Hamas och Fatah, att ni kommer att få det lättare då? Kom ihåg, varje gång ni har mördat en palestinier, har ni fått en istället som är tio gånger oförsonligar!

Anonymous said...

"De enda som attackerar nu är Islamiska Jihad som varje gång isralerna mördar några på palestinska områden, skjuter en eller annan raket mot sderot."

Jag förstår att du måste vända på verkligheten för att få ihop det. Varje dag skjuts ett dussin raketer iväg mot Israel. Detta har inte minskat under de perioder då Israel låtit bli att döda terrorister.

Rawias Morra said...

jaha... jag har nog trampat vatten med dig så det räcker för idag! Ditt ord mot hela världens! Vi säger väl så, så länge...

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

Mr Anonym,

låt vara att 12 raketer per dag träffar israel, vilket i sig är väldigt överdrivet. Men låt så vara.

Vad tänker du eller känner för vad Israel gör och har gjort med Palestinierna i nu över 60 år? En endaste tanke? En gnutta av kritik? När du ser att ett land som idag utövar dom värsta brotten mot mänskligheten som ockupationsmakt och bestialiskt mördar, förtrycker, förnedrar och torterar och som du så blint är påhejare till... Hallå? Någon där? .. Knock knock.. Något samvete? Någon mänsklighet? Eller finns det bara rent igenom blind ondska inom dig?

Vågar du någon gång kritisera eller mellan dig själv och din tvättade hjärna rent tydligt se vad som faktiskt pågår och realistiskt ta till dig det?

Om inte annat så som människa..
Det är vidirgt att läsa din och dina gelikars inställning och ditt försök att så till den graden försöka förneka och skyla över allt som Israel gör. Tur att alla människor i denna värld inte har lika ruttet inre som dig och dina gelikar.

Vad du än tycker om det, vill tro, förneka, vill se, eller inte, så är din påhejade stat en terrorstat bildad på ockupation, förtryck, etnisk rensning och vidriga brott. Våga se det, så kanske det kan bli en ändring och så kanske 2 folk kan leva bredvid varandra i fred.

Men framföallt.. så kanske en gnutta värdighet, och mänsklighet kanske vaknar till liv inom en unken själ som din..

Rawia Morra, du är beundransvärd.. Tack för en mycket bra blogg.. och låt dom inte tysta dig..

Rawias Morra said...

Anonym,

Jag känner igen dina tongångar! Ska jag behöva publicera din IP-adress igen? eller ska jag gå till polisen didrekt med det?

Jag kommer att fortsätta blogga! Här bor vi i Sverige. Vem jag beundrar är inte din förbannade angelägenhet!

Rawias Morra said...

Tack ska du ha människa! Hoppas att dina ord gjör någon skillnad! Det behövs verkligen!

Rawias Morra said...

För övrigt anonym, fortsätt satsa och hoppas på USA, så ska vi se vad som kommer att hända när USA lämnar Irak med svansen mellan benen!!!
Jag lovar dig, det kommer inte att bli roligt för Israel!

Anonymous said...

Människa:
Om jag vore så förtryckt och torterad som du påstår att palestinierna är av israelerna, och det finns ett land inom 10 mil där befolkningen talar samma språk, har samma religion, har samma kultur och inte är förtryckt så skulle jag flytta dit.

Varför gör inte palestinierna samma sak?

Rawias Morra said...

Allan,

Om du verkligen inte vet svaret själv kan jag bara beklaga. Uppriktigt!

Hur som helst, palestina är det enda landet vi vill ha... det heter ju fosterland! 60 år borta har bara gjort att vi knyts ännu starkare till det! Och vi kommer att återvända, till våra åkrar, olivträd, brunnar, vår himmel, våra rötter... Där har vi bott sedan urminnestider...

Rawias Morra said...

Så grabbar,

Det räcker med zionistfrustration för idag! Nu ska jag se på en bra film!

Rawias Morra said...

Ni kan sitta och plita härifrån till evigheten! Jag publicerar inte så gärna mer zionistpropaganda ikväll! Jag "Deletar allt"!!! hederligt eller inte är det min ensak...

Paolo Pissoffi said...

Japp Rawia. Din blogg är fantastiskt bra. Välskriven, passionerad, faktafylld, bra för oss som inte kan arabiska och nyanserad.

Men det kan inte vara lätt att hantera allt hat du tvingas bemöta.

Positivt är dock att människor som du kan göra din röst hörd. Det kunde inte ske exempelvis 1947-1948.

Rawias Morra said...

Tack Paolo,
Det rasade in en massa kommentarer igår som var otäcka! Folk som verkligen trodde att de kunde sysselsätta mig ett bra tag framåt med att svara på meningslösa frågor, konfrontera ett bottenlöst hat och så vidare...
Skillnaden är att jag kan bara stänga av! 1948-49 kunde mina förfäder bara fly för att rädda sig själva och sina barn! Jag har flytt färdigt!

Kram
Rawia