Thursday, July 19, 2007

Abbas anklagar, gapar och frustar

En palestinsk man med "Rababa" och sorgsång
......
Jag var på väg hem från Småland idag och därför kunde jag inte höra hela Abbas harang. Han började tala vid 1700-tiden svensk tid och när klockan var 1800 hade han inte kommit halvvägs i sin utskällning av Hamas. Hela tiden återkom han till att det Hamas som bär skulden för allt elände som drabbar palestinierna i Gaza, och påstod att Hamas tar betalt för elen från medborgarna, och att dett måste lösas omgående.
......
Med att "lösa" menade han säkert att han kommer att stänga av elen för Gazaborna. Det är ju el producerat i Israel som han inte vill betala för, trots alla skattemiljoner han fått och andra miljoner som regnat ner över honom sedan konflikten med Hamas. Israel har bombat alla elverk i Gaza (som byggts med svenska pengar) och därför kan Gaza inte producera el längre. Så nu kan man stänga av elen och skicka tillbaka Gazaborna till medeltiden genom att trycka på en knapp. Kuvöser och dialysapparater och annat kan palestinierna vara utan kanske. Och teve och internet. Så att de inte får reda på vad som händer utanför sitt fängelse.

....

Det jag förstod ändå, av snuttar jag hörde i senare sändningar, är att han vill ersätta det palestinska parlamentet med den nypåhittade Centralrådet. I Centralrådet sitter en massa män och kvinnor vars politiska karriar dog efter Oslo, och som lämnat hela sitt jag i händerna på Fatahs pampar, som håller i pengarna.


1 comment:

Rawias Morra said...

Faschist Anonymous,
Var det du som skrev som Andersson förut? Jag vet precis vem du är! Skönt när masken faller av!

Om du så sitter och plitar härifrån till evigheten, kommer jag inte att lägga ut en enda av dina idiotiska kommentarer! Det här är MIN BLOG! INTE VÄSTBANKEN ELLER GAZA!

Ge dig!