Wednesday, July 11, 2007

Ett otäckt mystiskt djur dödar i Basra

Järv
......
Det är rätt generande med alla konstiga bilder och manipulationer som dyker upp på Internet i alla möjliga och omljliga sammanhang. Googlar man efter en bild på Påven så får man välja mellan Sumobrottare och orientaliska dansöser. Här och där dyker en varelse som är hälften varulv och hälften fisk. Värst är det när folk presenterar sånt som nyplockade valnötter med ordet GUD ingraverat på skalet, och påstår att de kommit av sigt självt. Nej, ingen har varit framme med ett skarpt föremål och karvat.
......
Men nu såg jag det i rörliga bilder: Al-Qarta. Ett djur som påstås dödat ett antal människor i staden Basras utkanter. Den påstås påminna om en lokal variant. Men att den nu dykt upp i en ny skepnad. Och från att ha varit sällsynt och ytterst skygg, har den förökat sig lavinartat, blivit fräck och blodtörstig.
......
Åtminstone en har fångats, den jag såg. Och den var inte vacker. Påminner faktiskt om den svenska djärven fast betydligt större. Dess svarta glasartade klor är längre än mina fingrar. Och den stirrar och stirrar.
Nu hoppas en del experter i arabvärlden att den kommer att bli undersökt omgående och att man ska titta på dess arvsmassa för att ta reda på om det är frågan om naturlig spontan mutation eller om eländet har blivit till i ett laboratorium.
Det ska bli spännande att få reda på det. Under tiden tänker jag på Basraborna. De måste ju tro att den yttersta dagen är redan här.

2 comments:

Hampus Eckerman said...

Sjaelv har jag koept en liten form man kan pressa in i limpskivor innan man stoppar in dem i broedrosten. Naer de sen kommer ut har de en avbild av jungfru maria!

Saag du min laenk jag la in om var du kan ladda ned "knugens kuk"?

Rawias Morra said...

Du är rolig! Jungru Maria på marmeladmackan är ju faktiskt inte så tokigt!
Nej, jag såg inte länken, ska titta idag. Tusen Tack! Jag tror att några andra vill höra den!