Thursday, July 12, 2007

Den libanesiska arméns heder



De bilderna som är tagna inne i Nahar al-Bared Kan jag omöjlgen publicera här. De är alltför vidriga! Alltför kränkade för de drabbade och för oss alla!
Jag nöjer mig med dessa två, en vy av lägret för ett par veckor sen och en flykting från Nahr al-Bared som flytt till al-Baddawi.
Nu har den libanesiska armén fått vapenleveranser från Egypten för att avsluta sitt uppdrag.
80% av lägret är grus idag. Plöstsligt har antalet civila i lägret sjunkit från 8000 till 400, som håller på att evakueras. Var resten är, är inte svårt att gissa. Samtidigt påstår man att 20 civila har dödats. Vad har man bombat dem med? Rosor?
Grattis Libanon. Er armé är äran och hedern själv. Såg på när israeliska armén slaktade era byar i söder och kokade te åt dem, i somras. Men har nu grusat ett flyktingläger, hem för 40 000 människor, för att få tag på 80 banditer som sonen till förre primiärminster släpat dit.
Och under de veckorna som gått har man passat på att tortera och våldta de som försökt fly därifrån!
Hurra...


3 comments:

Anonymous said...

Ciao Rawia! :o)
Nu utnytjar jag tillfälle att meddela dig om min blogg :o)

Du är välkommen!

www.forumforfrihet.blogspot.com

Rawias Morra said...

Grattis,

Jag ska kika!

Jag har just undrat var du håller hus! Nu vet jag det! :-))

Anonymous said...

Ähh... Många saker saknas, men så är det i början :o)

Ja, jag har skrivit om folkmord mitt i Europa under 1990-talet, någonting nästan okänt bland många. Men det är någonting jag jobbar på o gäller mänskliga rättigheter.
Din åsikt betyder mycket verkligen. Vi ses på min blogg :o)
Jag ska ha flera skribenter o flera gäst författare under tiden, kända o okända.